Auteur Topic: Lelystad pakt fietspaden aan  (gelezen 2635 keer)

billy

• Gast
Re:Lelystad pakt fietspaden aan
« Reactie #30 Gepost op: 2 augustus 2010, 10:57:49 »
misschien is het handig , na het goede werk van de fietspaden, ook eens een oplossing proberen te vinden voor het gevaar op de voet-en fietspaden van de scootmobiel
ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar er zijn erbij die denken dat ze op het circuit van assen rijden.
als je als voetganger ff een beweging naar links of rechts wil maken, dan moet je eerst echt achterom kijken

Offline ABS

• Algemene moderator
  • Nieuweling
    • Bekijk profiel
    • Forum Lelystad
« Reactie #31 Gepost op: 13 oktober 2010, 21:39:54 »
Citaat van: Omroep Flevoland
Het fietsnetwerk in Lelystad is veilig, comfortabel en aantrekkelijk. Dat blijkt uit onderzoek van de Fietsersbond.

De gebruikers drukken hun tevredenheid uit in een rapportcijfer 8. Dat is een duidelijke verbetering in vergelijking met de vorige peiling, toen de fietspaden een 6,4 kregen.

De Fietsersbond heeft ook een aantal verbeterpunten aangegeven, die de gemeente meeneemt bij de uitwerking van nieuwe plannen.

Zullen ze hetzelfde Lelystad bedoelen waar wij wonen?
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Offline spast

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 29 april 2011, 20:33:25 »
Kritiek op de fietspaden in Lelystad. De wethouder van Lelystad Kok of ex inmiddels vond dat het goed geregeld was voor fietsers, voetgangers en scootmobiel-gebruikers.
Tot dan toe hield ik vol dat iemand niet zomaar wethouder kon worden.

Het is erg slecht gesteld wat betreft fietspaden en voetpaden, die soms ook voor auto paden doorgaan. Wie zal dit verzonnen hebben?!
 En dan nog een punt: voorziening voor de fiets en voetgangers.
We hebben nog een beetje asfalt over en een vriendje in staal, dat fietsbruggen hinderlijk zijn voor fietsen. Die moeten niet zeuren, immers ze spekken niet de gemeente kas.

Ik heb in verschillende gemeentes geleefd, voor fietsers en voetgangers is Lelystad weinig belangstelling!
Een paar maanden geleden reed ik in mijn scootmobiel de fietsbrug op bij het Lelycentre (waar ze zoals overal bezig waren), een groepje kinderen fietste naar beneden. Op het wegdek lag los grid, muren belemmeren het overzicht.
Niemand maakt zich er druk om, ik heb de gemeente politiek hierover ingelicht. Ik neem aan dat ze het van geen belang vinden.
Als gehandicapte is het van belang het lichaam in goede conditie te houden. Ik heb zolang mogelijk gebruik gemaakt van een handbewogen voorziening. In Lelystad met de vele fietsbruggen moest ik overstappen op een elektrische voorziening.

Er mogen geen brommers op de fiets / voetpaden. Fiets / voetpaden; waar dus voetgangers, spelende kinderen, honden, recreatie fietsers, joggers en sportfietsers.
Regelmatig rijden daar ook brommers. Ik heb zelfs een trap van zo’n mafkees gekregen, uiteraard reed hij snel door.
Mensen die zeggen dat het goed geregeld is voor fietsers, is niet objectief en in mijn ogen niet serieus te nemen.

Maar het is niet alleen voor de fietsers om je af te vragen waar het bestuur van Lelystad mee bezig is.
13 april 2011 - Een motorrijder en een fietser zijn woensdagmorgen ernstig gewond geraakt na een botsing op de de kruising van de Oostranddreef en de Nieuwe Waterweg in Lelystad.
Het verkeer kon geen kant op. Door een woonwijk, vrachtwagen die klem kwamen te zitten. Auto’s die als een speurtocht een doorgang zocht, want tja men is (al lange tijd) bezig aan de weg hier en daar (en overal) in Lelystad.
Er zal maar een grootschalige panieksituatie plaats vinden in Lelystad…

En dan zie je op de televisie dat ze het in het provinciehuis het hebben over “uitbreiding” van Lelystad.
Zullen ze werkelijk mekaar wijsmaken dat alles prima geregeld is in de jonge gemeente Lelystad?!
Dat vind ik nog het meest kwalijk: Lelystad is een jonge gemeente.
Iedereen heeft het over de vergrijzing en de dure zorg.
Zorg dan dat het rolstoeltoegankelijk / fietsvriendelijk is.
Als ik de nieuwe bibliotheek wil bezoeken moet ik overstappen in een kleine scootmobiel. Een normale scootmobiel past niet in dit nieuwe gebouw.
Nu is dit  niet te vergelijken met een hoofddoekjes-verbod in openbare gebouwen.. 
Iemand beperken in zijn algemeenheid is wat anders als
Iemand beperken in zijn geloofsovertuiging !?!