Gebouw mooi maar wat belangrijk is zorg aan de bewoners.
hier onder maar een kleine bloemlezing van hoe het niet moet.
Onze vader zit al 12 jaar in de Ankerplaats en is 9 september verhuist naar de Hanzenborg. Voor de verhuizing hebben we onze zorg al uitgesproken, gaat dit wel goed.
Al bij de verhuizing bleek onze bezorgdheid terecht, een deursysteem waar niet over nagedacht is. Voor hotels prima, maar voor een zorgvoorziening voor ouderen idioot. Een deurdranger zo zwaar dat mijn vader niet eens de deur open krijgt. Hij is er nu afgehaald, dit is eigenlijk verboden voor de brandvoorschriften, maar er is geen andere oplossing Een technische dienst die lampen ophangt, kortsluiting veroorzaakt en dan mijn vader beschuldigd van boren, de man heeft niet eens een boor en kan amper lopen. Ondertussen heeft hij nog geen lamp aan het plafond.
Maar dit is nog maar één druppel. Twee weken geleden is mijn vader gevallen, heeft van 1 uur 's nachts tot 6 uur 's ochtends op de grond gelegen, daarna hebben de zusters hem nog een keer laten vallen in de toilet, hij is naar het ziekenhuis gegaan, op verdenking van een gebroken heup, die was gelukkig nog heel, maar hij heeft wel een neurologisch trauma opgelopen, hij heeft 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht.
Afgelopen maandag mocht hij naar huis. Hij staat op de lijst bij neurochirurgie voor een operatie. Vrijdag heeft het ziekenhuis met de Hanzenborg overleg gehad, zijn zorgindicatie is verhoogd van 3 naar 6.
Maandag hebben we een gesprek gehad met Ria Kok, haar de overdracht gegeven van het ziekenhuis, voor de fysiotherapie en voor de huisarts. Nog een aantal afspraken gemaakt o.a. over een incontinentie systeem ( mijn vader is sinds de val incontinent van zowel urine als faeces). Het systeem besteld bij de huisarts en ook uritips . Ook gezegd dat mijn vader niet kan lopen en het beslist ook niet mag zonder begeleiding, hij voelt zijn benen niet goed.
Vandaag komt mijn zus bij mijn vader, dan blijkt dat hij geen drinken krijgt, ze vergeten hem te halen voor het eten (u lag toch in het ziekenhuis). Ze niet adequaat reageren als hij belt. Terwijl mijn zus er was gebeld om 13.50 uur er komt iemand om 14.30 uur. De fysiotherapeut niet op de hoogte is van zijn terugkeer. De verpleegkundige overdracht in zijn dossier op zijn kamer is i.p.v. dat er een overdracht is geweest bij de zusterpost. En zo kan ik nog wel even doorgaan, ondertussen zijn we zeer bezorgd over de situatie.